Dit jaar moet in het teken staan van de ontwikkeling van jouw medewerkers. Dat blijkt ook uit de berichten in de media.
#1 Bespaar uw medewerkers de eindejaarsgesprekken
Volgens Rob Rijbroek, directeur van ISBW, mag het eindejaarsgesprek de prullenbak in, maar wel alleen als dit het enige beoordelingsmoment van het jaar is. In het artikel bij managersonline.nl vertelt Rijbroek dat een goede manager verschillende eigenschappen moet hebben, waarvan één coach is. Dat zegt Kilian Wawoe hier trouwens ook. Een goede manager moet de talenten van medewerkers stimuleren. Daarbij moet de manager elk moment gebruiken om medewerkers van feedback te voorzien. Vergelijk het maar met een voetbalteam: daar wordt na elke training en wedstrijd gekeken naar de resultaten en wat er beter kon. Dit moet ook in een kantooromgeving worden gedaan. Nieuwsgierig geworden? Lees hier meer.
#2 Werkgevers: ‘Meer investeren in werknemers’
MKB-Nederland, VNO-NCW en AWVN schrijven in ‘Waardevol Werkgeven’ hun zorgen over dat het arbeidsvoorwaardenoverleg dit jaar bekneld zit. Het zit vast tussen enerzijds uitdagende en onzekere economische omstandigheden en anderzijds aanhoudende arbeidsmarktkrapte. De afspraken die gemaakt gaan worden, moeten gaan over gezond langer werken, gelijke kansen voor alle medewerkers en meer aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Organisaties moeten wendbaarder zijn dan ooit en daarmee moet de productiviteit van medewerkers worden verhoogd. Deze partijen raden bijvoorbeeld aan om te kijken welke cao-afspraken de productiviteit van medewerkers belemmeren. Benieuwd naar de andere aanbevelingen? Check het hier.
#3 Zo vergroot je de mentale veerkracht van medewerkers
Organisaties met bevlogen en veerkrachtige medewerkers, hebben 10 procent meer klantloyaliteit, 20 procent meer winst en 40 procent minder ziekteverzuim, blijkt uit onderzoek van adviesbureau Gallup. Genoeg redenen om aandacht te besteden aan de mentale veerkracht van medewerkers! In dit artikel wordt er onder andere gekeken naar wat mentale veerkracht is, welke dimensies mentale veerkracht heeft en hoe medewerkers goed ondersteund kunnen worden. Het is belangrijk dat organisaties per individueel geval kijken naar wat de medewerker nodig heeft. Lees hier het hele artikel.
Comments are closed.