#1 Welkom in het anderhalve meter kantoor
Langzaamaan zijn Nederlanders, na twee maanden lockdown, weer naar kantoor aan het gaan. Na deze crisis zal thuiswerken onderdeel uit blijven maken van het werklandschap, maar daarnaast zal op kantoor werken nog niet worden uitgefaseerd. Organisaties zijn zich nu aan het voorbereiden op de anderhalve meter kantoren. Een gezamenlijke werkplek blijft cruciaal voor elke organisatie waarin mensen samenwerken. Terugkomen op kantoor kan maar op één voorwaarde en dat is: Veiligheid. In deze blog bij Managersonline.nl wordt een aantal tips gegeven over hoe je medewerkers zoveel mogelijk veiligheid biedt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aanleggen van looproutes met pijlen of LED-verlichting. Lees de andere tips hier.
#2 Zo krijgt HR medewerkers mee met organisatieveranderingen
Bij organisatieveranderingen zijn er vaak medewerkers die moeten wennen aan de verandering of die er weerstand tegen hebben. Zeker nu in tijden van corona hebben organisaties niet altijd de keuze om een verandering wel of niet door te voeren. Hoe krijg je medewerkers mee en hoe ga je om met weerstand? In dit artikel bij Xpert HR Actueel geeft bedrijfsmaatschappelijk werk adviseur Tineke den Haan hiervoor tips. Zo heeft ze het onder andere over waarom het ontwikkelen van een groeimindset belangrijk is. Benieuwd naar andere tips? Lees ze hier!
#3 Doe je huiswerk over thuiswerk: Een aantal conclusies en overwegingen
Gideon van der Burg, Managing director Benelux bij Leesman, kijkt terug naar de afgelopen 11 weken waarin wij in thuiswerk-isolatie zaten en wat we daarvan geleerd hebben. Hoe heeft hij deze tijd persoonlijk ervaren en wat zijn de conclusies uit zijn onderzoek? Een van de conclusies die hij trekt is dat medewerkers het moeilijk vinden om verbonden te blijven met de organisatie en dat een goed werk-privébalans behouden lastig is voor veel werknemers. De uitkomsten van het onderzoek bieden food for thought voor de toekomst: Hoe gaat het kantoorleven er uitzien? Wat wordt de balans met thuiswerken? Lees het allemaal in dit artikel bij HR Praktijk.