Deze week staat het HR-nieuws vooral in het teken van het welzijn van Nederlandse medewerkers. Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers wennen aan de huidige situatie en zo efficiënt mogelijk thuis kunnen werken? Lees er in deze nieuwsrubriek meer over.
#1 ‘Werken tijdens de Corona-crisis’ TNO lanceert HOW AM I-app
De corona-crisis heeft buitengewoon veel impact op ieders dagelijks leven, zeker van heel werkend Nederland die die nu verplicht thuiswerken. TNO lanceert per vandaag de HowAmI-app waarin ze bijhouden wat het welzijn van werkend Nederland is. In de applicatie worden wekelijks adviezen gedeeld voor medewerkers en werkgevers om zo goed mogelijk te blijven functioneren in deze crisis. Daarnaast wil TNO beter inzicht krijgen in de situatie van thuiswerkende medewerkers. De resultaten hiervan en adviezen van experts worden wekelijks gedeeld in een blog bij TNO. Lees er hier meer over.
#2 Werkgevers wereldwijd hanteren empathisch personeelsbeleid ten tijde van de corona-crisis
Uit onderzoek blijkt dat wereldwijd veel werkgevers zich focussen op de gezondheid, het financiële welzijn en de ambities van hun medewerkers. Dat blijkt uit het wereldwijde Global Talent Trends 2020-onderzoek van Mercer. Het onderzoek identificeert vier trends en er blijkt dat een empathische personeelsbeleid van organisaties hét recept is ten tijde van deze crisis. Ook denkt 55 procent van de ondervraagde medewerkers, losstaand van de corona-crisis, dat hun organisatie hen helpt met omscholing wanneer zij hun baan verliezen, bijvoorbeeld als gevolg van automatisering. Hier vind je meer over het onderzoek.
#3 Wat helpt medewerkers die piekeren over het corona-crisis?
In een blog van Xpert HR Actueel kijken we naar medewerkers die blijven malen en piekeren over het corona-virus. Uit onderzoek is gebleken dat ons lichaam geen onderscheid maakt tussen echte stressvolle gebeurtenissen en het denken aan stressvolle gebeurtenissen. Deze chronische stress kan tot lichamelijke klachten leiden, maar ook tot concentratieverlies tijdens het werken. In deze blog worden tips voor HR en managers gedeeld over hoe zij om kunnen gaan met piekerende medewerkers. Lees het hier.
Comments are closed.